FAQ / Veelgestelde vragen
Heb je een vraag over verzending/ophalen, retour, levertijd of betaalwijze?
Kijk voor meer informatie hierover eerst op de pagina met Verkoopvoorwaarden. Voor verzending naar het buitenland, neem even contact met me op.
Kan ik bij je terecht voor maatwerk en/of gepersonaliseerd keramiek?
Ja, ik neem (beperkt) opdrachten aan voor maatwerk en/of gepersonaliseerd keramiek. Stuur me een e-mail met je idee en ik informeer je over de mogelijkheden.
Wat is de levertijd bij maatwerk/gepersonaliseerd keramiek?
Ga uit van een minimale levertijd van 4 weken, maar in de meeste gevallen langer.
Kan ik iets nabestellen?
Van de meeste producten maak ik er maar één (of een set). Hierbij geldt dus, op = op! Ik neem geen opdrachten aan om een exacte kopie te maken van reeds verkochte producten/oud werk.
Kan het keramiek in vaatwasser of magnetron?
M'n serviesgoed is vaatwasser- en magnetronbestendig. Vaatwasmiddelen kunnen echter zeer agressief zijn. Het kan daarom geen kwaad om m'n handgemaakte keramiek met iets meer liefde te behandelen zodat je er nog langer plezier van zult hebben. M'n woondecoratie/kunstobjecten, urnen en herinneringskeramiek zijn niet vaatwasser- en magnetronbestendig door het gebruik van andere materialen zoals hout, kurk, verf, metaal, gebroken glas, etc..
Is het keramiek voedselveilig?
Ik stook mijn serviesgoed minimaal twee keer. De eerste stook vindt plaats op circa 1000 graden Celsius en de tweede stook op minimaal 1200-1240 graden Celsius. Hierdoor ontstaat een stevig en duurzaam keramisch product, dat geen vocht meer kan opnemen. Zelfs niet op ongeglazuurde delen. De gebruikte glazuren van m'n serviesgoed zijn voedselveilig. Dit geldt niet voor m'n woondecoratie/kunstobjecten, urnen en herinneringskeramiek. Deze zijn door het gebruik van andere materialen (glazuren, hout, kurk, verf, metaal, gebroken glas, etc) niet geschikt om te gebruiken in combinatie met etens- en/of drinkwaren.
Zijn de kleuren in werkelijkheid exact hetzelfde als op mijn beeldscherm?
Kleuren in werkelijkheid kunnen afwijken van de kleuren op het beeldscherm. Dit is afhankelijk van je persoonlijke beeldscherminstellingen. Twijfel je over de kleur? Dan adviseer ik je om een afspraak te maken om mijn producten in het echt te komen bekijken.
Kan ik langskomen om je keramiek te bekijken?
Ik heb geen winkel, maar heb je iets online gezien en wil je het graag eerst in het echt zien (bijvoorbeeld omdat je twijfelt over de kleur of omdat je het gewoon even wilt zien of voelen voordat je koopt), neem dan even contact met me op voor een afspraak. Je bent dan van harte welkom in m'n pottery garage aan huis.
Staat je vraag er niet tussen? Neem contact met me op.